I Ljuset finns tre gästlägenheter att hyra för övernattning. Lokalerna finns i uppgång 9 (Åsögatan 174, 1 tr). De är döpta efter antal sängplatser. Du bokar på nätet eller i tvättstugan och får sedan tillgång till lägenheterna med din låsbricka. Du har tillgång från kl 13 till kl 11.50 följande dag. Betalar gör du företrädesvis genom att swisha, mer info längre ner på sidan.
Lokalerna är inte avsedda till fester då detta skulle orsaka stor olägenhet för omkringliggande boende. Det ska vara tyst efter kl 22, som överallt i föreningen. Det är du som städar.
2an
- 2 sovplatser: två ihopsatta 90-sängar (kan dras isär)
- Badrum med toalett, tvättställ och dusch
- Skrivbord
- Garderob
- Vattenkokare och kylskåp, ej kök
- Hyran är 150 kr/natt.
4an
- 4 sovplatser: två ihopsatta 90-sängar (kan dras isär) och en våningssäng
- Badrum med toalett, tvättställ och dusch
- Kapprum och garderob
- Vattenkokare och kylskåp, ej kök
- Hyran är 250 kr/natt.
6an
- 6 sovplatser: ett sovrum med två ihopsatta 90-sängar (kan dras isär) och två futongsoffor i det stora vardagsrummet
- Stort matbord och ett tiotal stolar
- Köket har spis, kylskåp, vask och diskmaskin, husgeråd och servis
- Separat toalett och badrum
- Hyran är 350 kr/natt.
Täcken och kuddar finns till samtliga sängplatser. Aktuellt erbjuds ingen wifi i gästlägenheterna pga. trasig utrustning.
Bokning och betalning
Bokning kan du göra på terminalen i tvättstugan eller på http://webbokning.ljuset.se, på samma sätt som du bokar tvättid. Betalningen ska i första hand swishas. I sista hand lägger du kontanter i expeditionens brevlåda i kuvert med en ifylld blankett som som du hittar utanför lokalerna. Hyran återbetalas inte.
Pris per natt
- 2an: 150 kr
- 4an: 250 kr
- 6an: 350 kr
Betalning skall erläggas kl 19 senast tre dagar innan bokningen (66 timmar).
Då betalningar är en manuell process för styrelsen har vi tyvärr inte i dagsläget möjlighet att automatisera återbetalning för avbokning av gästlägenheterna. Har du hunnit betala men sen avbokat inom avbokningstiden kan du använda pengarna som innestående medel för nya bokningar, kontakta styrelsen och berätta vad du bokat.
Bokningen kan makuleras, om betalning inte erläggs i tid. Det finns ingen automatik, inga garantier, lita inte på det. Så fort du vet att du inte behöver dina pass ska du avboka dem för att ge tillfälle åt annan. Du kan komma att spärras för bokning av gästlägenheter samt få alla bokningar annullerade om du har en oreglerad skuld till föreningen.
Swish
Prova den swishmaskinen, så kommer betalningen rätt!
Numret som du ska använda är: 123 336 66 06. Mottagaren är BRF Ljuset. Det är viktigt att du fyller i meddelanderutan med följande information, se exempel nedan.
Lgh 2/4/6, (Datum inom parentes) Namn på lägenhetsinnehavare Lghnummer 1-261
Exempel:
Lgh 2 (19-23/5) Olle Svensson 233
Avbokning
Avbokning ska ske senast 72 timmar innan passet börjar, dvs senast kl 13 den 1 om passet är den 4. Om du avbokar senare än så och passet inte bokas av annan medlem så är du skyldig full betalning, oavsett om du utnyttjar bokningen eller inte.
Städning
Den boende som bokat gästlägenhet är ansvarig för att den är städad enligt instruktionerna när lägenheten lämnas.
- Det gäller oavsett hur det såg ut när du/dina gäster anlände.
- Det gäller oavsett om städmaterial finns eller inte.
Städinstruktioner finns i gästlägenheterna. Om du har otur och lägenheten är ostädad när din bokning börjar, ta foton och informera styrelsen. Då kontaktar vi den medlem som hyrt innan dig. Men du är ändå ansvarig för att städa innan du/dina gäster lämnar lägenheten.
Storstädning: Tre gånger om året betalar vi för storstädning av ytor, golv, fönster och badrum. Då tvättas också sängkläderna. I övrigt är det endast boende som hyr gästlägenheter som står för städning.