Vi delar upp arbetet i ett antal ansvarsposter listade här i alfabetisk ordning. Ofta är det flera på samma post och ofta ingår ett understödjande team.
Arkiv & avtal
Ansvarar för att dokument sparas och är tillgängliga för styrelsen. Har koll på avtalens löptider.
Cykelparkering
Ansvarar för att föreningens fåtal cykelplatser utnyttjas effektivt.
Ekonomi och redovisning
Ansvarar för budget, bokslut, omförhandling av lån och kontakt med vår ekonomiska förvaltare.
Expedition
Ansvarar för ordningen i expeditionen, inköp av kontorsmaterial och bemanningen under expeditionstid.
Fakturor, överlåtelser, andrahandupplåtelser
Ansvarar för attestering av fakturor och alla rutiner kring överlåtelser och andrahandsupplåtelse.
Föreningsstämma
Bokar lokal mm till föreningsstämman.
Försäkringar och skador
Ansvarar för utredning kring t ex brand- och vattenskador samt kontakt med försäkringsbolaget.
Gästlägenhetsbokningar
Ansvarar för bokningssystemet av gästlägenheterna och betalningarna.
Gästlägenhetsunderhåll
Ansvarar för t ex gardintvätt, stopp i avloppen, klagomål mm.
Gård och odling
Ansvarar för underhåll av gårdsmöbler, kontakt med gårdsgruppen och entreprenörer mm.
IT
Ansvarar för hemsidans tekniska delar, epostadresser, föreningens bredband och kabel-TV, dropbox, expeditionens laptops, skrivare och wifi.
Informationsgruppen
Ansvarar för nyhetsbrev, innehåll på hemsidan, Facebook, lappar och skyltar.
Juridik och dataskydd
Ansvarar för juridiska frågor, kontakt med advokat samt att GDPR följs.
Kassör
Ansvarar för handkassan på expeditionen, bankkortet, utlägg och kvittoredovisning.
Lokaler
Håller kontakt med lokalhyresgästerna och omförhandlar hyror. Kontakt med Spetsudden i frågor som rör lokalerna.
Lägenhetsrenoveringar
Behandlar ansökningar om ändring i lägenhet som kräver tillstånd och förbereder besluten. Följer upp och inspekterar och svarar på medlemmarnas frågor.
Nyckelsystemet
Ansvarar för att nycklar, som kvitterats ut till t ex säkerhetsförråden, återlämnas.
Ordförande
Leder arbetet i styrelsen.
Passersystemet
Ansvarar för att utfärda nya blippar.
Register
Ansvarig för vårt kontaktregister som även innehåller uppgifter om andrahandsuthyrningar mm.
Sekreterare
För protokollen på styrelsemöten, ser till att de justeras, följer upp beslut och arkiverar.
Soprum och avfallshantering
Ansvarar för skicket i våra soprum, kontakt med sophämtning mm.
Styrelsemejl
Tar emot och besvarar de flesta mejl som kommer in till styrelsen mejlkorg.
Trappstädning och klotter
Ansvarar för kontakten med entreprenörer kring trappstädning och klotter och tar emot medlemmarnas synpunkter.
Störningar
Medlar i tvister mellan medlemmar och sörjer för att våra ordningsregler efterföljs.
Teknisk förvaltning
Håller kontakt med Spetsudden och vår fastighetsskötare kring underhåll av fastigheten. Beställer stamspolning mm.
Underhållsplan & systemtillsyn
Ansvarig för att uppdatera underhållsplanen, samt systematiskt brandskyddsarbete, obligatorisk ventilationskontroll, hissbesiktning och energideklaration.
Vinds- och säkerhetsförråd
Hyr ut säkerhetsförråd och svarar på frågor från medlemmarna.
Vice ordförande
Ersätter ordförande om denne är otillgänglig.